Jumaat, 13 September 2019

Digelar Tentera Paling Cantik, Model Ini Bertukar Kerjaya Demi Impiannya!


Jauh betul beza bidang profesion yang dipilih wanita ini. Dari seorang model, dia memilih untuk menjadi seorang tentera dan kini dia diberi gelaran tentera wanita paling cantik di China.
Men Jiahui dari bandar Dalian, China menarik perhatian ramai selepas menerima gelaran itu. Menurut wanita berusia 27 tahun itu, dia sering mengimpikan untuk menjadi seorang tentera.
Tambahnya lagi menjadi seorang tentera bukanlah sesuatu yang mudah dan ia sangat berbeza dengan kehidupannya sebagai seorang model sebelum ini.
Men Jiahui mula menyertai tentera sejak lima tahun lalu dan menjadi terkenal selepas videonya membuat persembahan bersnjata di perarkan China’s Victory Day di Tiananmen Square tular di sosial media.

Video selama 12 saat yang dimuat naik melalui platform Douyin itu meraih lebih dari 3.5 juta tontonan dan pelbagai komen dari netizen.
Sedikit latar belakang mengenai Men Jiahui, dia dilahirkan di Dalian dan merupakan graduan Beijing Institue of Fashion Technology, dalam pengkhususan peragaan.

Katanya sejak kecil lagi dia bercita-cita untuk menjadi seorang tentera, namun dia melanjutkan pelajaran dalam bidang seni dan menangguhkan untuk mengejar impian asalnya itu.
Namun kini, Men Jiahui berjaya mencapai impiannya selepas memohon untuk menjadi tentera lima tahun lalu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: Next Shark via HCL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan