Selasa, 4 Disember 2018


Selepas 23 Tahun Pemerg1an Ayahnya, Pemuda Ini Mengubah Suai Rumah Arw4h.. Namun Apa Yang Ditemukan Ketika Memecah Dinding Rumah Itu Sangat MENGEJUTKAN!! | Pada kebiasaanya, barang peninggalan mereka yang dikasihi memberikan ketenangan kepada mereka yang masih hidup.



Dengan adanya barang peninggalan, mereka yang telah pergi seolah-olah masih berada di samping kita.



Begitulah yang dirasakan oleh pemuda Ukraine ini. 23 tahun selepas pemerg1an arw4h ayahnya, pemuda ini memutuskan untuk mengubahsuai rumah arw4h ayahnya.







Selepas dia memecahkan dinding rumah lama itu, dia terpegun melihat kereta arw4h ayahnya! Keunikan kereta ini terletak pada jenamanya –Mark II, sebuah kereta Jepun.







Rupa-rupanya, kereta ini merupakan kereta import yang dibeli oleh arwah ayahnya, Toyota Mark II rekaan 1984 dengan sejarah melebihi 30 tahun.



Oleh sebab arw4h ayahnya sering tiada di rumah, kebimbangan akan kecurian keretanya membawa kepada tindakan drastik – menyembunyikan kereta tersebut di sebalik dinding bata.







Selepas arwah ayahnya men1nggal, pemuda ini lupa akan kereta tersebut. Berlalulah 23 tahun.



Kini, Toyoto Mark X merupakan ‘waris’ model Mark II, kedua-duanya model Toyota yang amat membanggakan. Pada ketika itu (tahun 1990-an), Mark II merupakan kereta kegemaran orang ramai yang paling laris.







Walaupun kereta ini kini dilitupi debu dan sarang lelabah, dalaman kereta ini masih dalam keadaan yang baik.







Sungguhpun enjin kereta telahpun berkarat namun bahagian-bahagian lain masih baik keadaannya.







Tayar kereta turut merupakan buatan syarikat Jepun, Bridgestone, namun telah lama kehabisan gas.







Sesungguhnya, kereta ini menggamit pelbagai kenangan arw4h ayah pemuda ini. Meskipun usang, selepas diservis, kereta ini masih boleh digunakan!







Rasanya penemuan ini boleh dikatakan takdir Tuhan, bukan?



Jika anda suka dengan kisah ini. Sila berikan sokongan dengan KONGSI bersama rakan anda supaya kami dapat terus berusaha menyediakan kandungan berkualiti buat tatapan komuniti semua. Ribuan Terima Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan