Pernahkah anda terfikir bahawa anda mungkin mempunyai saudara jauh yang berjaya mencipta nama menjadi selebriti atau orang terkenal? Orang-orang dalam kompilasi kami kali ini berkemungkinan mempunyai salah silah yang sebegitu. Mana tidaknya, lihat sahajalah rupa mereka yang saling tidak tumpah seperti selebriti yang terkenal dengan bakat masing-masing.
Walau bagaimanapun, mereka juga mungkin tidak mempunyai kaitan langsung dengan selebriti berkenaan, tetapi hanyalah ‘pelanduk dua serupa’. Siapa sahaja yang tahu perihal sebenar tentang hal ini? Mari saksikan kompilasi ini bersama-sama!
1. “Moyang saya mempunyai rupa yang sama seperti Matthew McConaughey”
2. “Pakcik Nick saya pernah mempunyai rupa yang mirip dengan Ryan Reynolds ketika dia bekerja sebagai pelombong di Barat Virginia pada tahun 70-an”
3. “Nenek saya, wanita Yahudi berkulit putih, kelihatan seperti Barack Obama.”
4. “Moyang saya mirip Johnny Depp.”
5. “Nenek rakan saya mirip John Travolta ketika remaja”
6. “Pakcik saya pernah kelihatan seperti John Travolta”
7. “Datuk teman wanita saya yang sudah berumur 80 tahun pernah kelihatan seperti Leonardo DiCaprio.”
8. “Moyang saya kelihatan sama seperti Jimmy Kimmel.”
9. “Bapa rakan saya kelihatan seperti James Franco ketika dia sedang berkidmat sebagai tentera laut.”
10. “Bapa rakan saya pernah kelihatan seperti Zach Galifianakis.”
11. “Bapa saya pernah mempunyai rupa mirip Kevin Bacon.”
12. “Ketika remaja, nenek saya kelihatan seperti Scarlett Johansson.”
13. “Datuk saya pernah kelihatan seperti penulis Hunter S. Thompson.”
14. “Datuk saya pada tahun 1956 selepas ditauliahkan sebagai tentera. Pada pendapat saya dia kelihatan seperti Zach Efron.”
15. “Ketika kanak-kanak, sepupu saya mirip Chris Farley.”
16. “Nenek saya pada tahun 1936 kelihatan seperti Arya Stark.”
Kredit: Gamble_MK9/reddit / HBO
17. “Rakan teman lelaki saya mempunyai moyang mirip Steve Martin jika dia berada dalam era Victoria dan bertukar watak komedi.”
18. “Hari perkahwinan ibu bapa saya, Februari tahun 1961. Saya fikir bapa saya kelihatan seperti Matt Damon.”
19. “Bapa mertua saya kelihatan seperti Andy Samberg 40 tahun yang lalu.”
Bonus: Justin Timberlake kelihatan mirip seperti Charles Burns, penjenayah pada abad ke-19.
Gambar yang mana satukah yang membuatkan anda benar-benar terkejut? Adakah anda juga mempunyai rupa mirip mana-mana selebriti?
Sumber: Bright Side